600 kakor, tack.

Fy vilken tråkigt dag. Vädret är jätte dåligt, det har regnat i stort sätt hela dagen.

I och med det dåliga vädret passade jag på att åka hem till svärmor och hjälpa henne baka till bröllopet i helgen. Min svägerska ska gifta sig och hon har beställt 600 kakor, 55 winerbröd, 100 chokladbollar och 10 stora cheesecake. Idag bakade vi cheesecake. Jag, Mattias och Ulla-carin.
Vi var helt fantastiskt duktiga och förutom att det saknades ett paket kex och 3 dl grädde så rullade allt på fint. Jag gjorde smör av fryst grädde och smeten lyckades komma lite varstans i huset, men jag tror hon uppskattade min hjälp .

Så här i efterhand är jag lite besviken att jag inte tog några kort. Jag hade ett bedrövligt förkläde och såg ut som jag-vet-inte-vad men det hade varit kul med kort.

På bröllopet ska jag förresten klä bruden och göra håret och sminka henne. Spännande! Johanna (bruden) är en väldigt fin och snäll tjej. Det jag gillar med henne är att hon har sin egen stil. och det märks också i hennes planeringar för bröllopet.
Det är en ära att hon valt mig att göra henne fin på en av hennes mest minnesvärda dagar. Jag ska göra allt jag kan för att göra henne jätte vacker.


Det blivande brudparet, så jätte fina tillsammans.


Johanna the queen


Romantisk puss på en utav Gotlands stränder


Tuff brud !



Mycket snygg bild måste jag säga!


Johanna ♥ David


Den blivande mannen.

Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0