Begränsade möjligheter för fattig student

Det blev ingen glass! Efter skolan åkte jag direkt ne rpå stan för att köpa den efterlängtande mjukglassen. men vet ni vad den kostade?! En liten bägare med strössel, 29 kr ! Då kom mitt snåla jag fram, jag är fattig och måste alltid tänka på vad jag lägger pengarna på.
I kväll ska jag iväg och fika med tjejerna på det nyöppnade cafét i stan, och i morron ska vi ut och äta på resturang, som ett "hejdå" då vi alla sticker ut på praktik och inte kommer ses på över en månad. Inte nog med det! Jag , Christin och Linnea ska ut och dansa på kvällen på onsdag också, så det bara sprutar pengar ur plånboken den här veckan.

Glassen får vänta, iallafall någon vecka, eller till någon snäll själ kommer och bjuder mig på en. (A)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0