Jag saknar er redan.

Det slog mig plötsligt! Jag kommer aldrig överleva 7 veckor praktik. Mina tjejer i falun saknar jag redan. Vardagen, min lägenhet, skolan. Ja, jag saknar redan skolan. Två dagar har det gått och jag håller på att dö.

Om jag är nere i en svacka? Tydligen.


Jag kan inte se mig själv stå och klippa människor dag ut och dag in hela livet. Det skrämmer mig faktiskgt att bara tänka på det. Det är inte vad jag vill. Jag vill göra något annat. Bli stylist, inredar artitekt eller makeup artist. Folk frågar mig alltid om jag ska starta eget när jag gått klart min utbildning. Nej är mitt svar. I så fall till något som är kul. Vilket inte frisör är längre. Inte att jobba som. Missförstå mig inte. Jag tycker det är väldigt kul att hålla på med hår, att kunna klippa ett omöjligt hår så det blir bra och kunna teknikerna i färgning osv. Men som frisör får jag itne ut min kreativitet som jag får vid makeup, eller inredning.
Det är en väldigt stor skillnad på att vara en hår stylist och en frisör. Frisörer klipper människor som är långhåriga. Stylister friserar och förändrar och fixar till, till olika utställningar, galor eller modevisningar.

De här 7 veckorna kommer bli väldigt långa utan er tjejer, lova att ni hör av er!


(http://ryangarrison.com/portfolio/) Det här bilder har Ryan Garrison tagit.
Han är en jätte bra och känd fotograf och jag har varit med
och gjort frisyrerna till en av hans fotograferingar.
Det var i Juli 2008 och det var bland det roligaste jag gjort.
Hittar jag någon utav bilderna så lägger jag upp dem senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0