Korten

Här kommer bilderna från igår. Ni får hänga med "behind scens". Från det att johanna klockan 10.00 anlände hemma hos mig till att vi kl 22.00 städade ihop lokalen och åkte hem.



Smink och hår fixning:


Johanna kom alltså kl 10.00 och som hennes rådgivare och stöd hade hon
med sig vännen Hanna.

 
Direkt på med sminket. Johanna hade valt en rosa skugga tillsammans med en jätte fin guldig ton.
Jag använde en mörkbrun skugga som kajal och en ljusbrun skugga på brynen.


 
Dags att skämma bort bruden lite och bjuda på Cider och frukt och godis bricka.

                     
Dags för håret. Jag började med att våga hela håret med en speciell vågtång.
Sedan gjorde jag en "höjd" av luggen som över gick till en inbakad fläta.
Inte en enda hårnål behövdes. (Jag som är världsbäst på att använda hårnålar till allt).


Håret  bakifrån. Det vita sidenbandet är fast sytt med nål och tråd.


Före                                                                    Efter


Tillsist skulle klänningen på och alla små detaljer,
läppglans, örhängen, solpuder på nyckelbenet och de svarta handskarna.


Vigseln:

 
Det var brudens far som fick gå med henne in i kyrkan
till David som så stolt stod och väntade.


Vigseln var jätte fin och Jag tror Davids sång till Johanna rörde allas hjärtan.
"So what can i really say, you steal my heart each day
And your voice is ringing clearly in my ears
Now i'm standing here with you, you said: yes, and I did to
What a blessing God gave to me".



Den snygga bilen som brudparet åkte iväg i.
Självklart är brudens personliga assistent också här.

Fotogrfering 1:

 
Först lite påfyllning av smink och hårspray, 
sedan gäller det sig att ta sig ner till vattnet där fotogrferingen ska hållas till.
Jag åter igen tätt bakom Johanns för att hålla upp klänningen.


Första fotograferingen var vid en fin bro i Dala.järna.
 Johanna och David var jätte coola med paraply och vattnet och bron bakom.

Fotografering 2:


Johanna hade också önskemäl om att bli fotograferad på järnvägen.
Här är klänningen uppsatt bak. Bruden har också tagit på sig en fin cape.




Festen:

1.   2.   3. 

 4.   5.

1. Gästerna älskade att se brudparet pussas
och slog i glasen var och varannan minut.
2. Det var ett väldigt litet bröllop, här är hela lokalen uppifrån.
ca 55 personer tror jag det blev tillsist.
3. Det var tal och det var sång och det var filmer och bilder. 
Festen höll igåg hela tiden och jag tror att brudparet hade grymt kul.
4. Maten var jätte god och jag tror jag åt för en hel by.
Här bjuds det på 10 sorters kakor.
5. Mattias min snygging leker med serpentiner. Puss!












Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh...va roligt att se alla bilder! Va otroligt fin hon blev. En riktig brud. Håret blev super!

Hoppas ni hade en bra dag. Va duktig du är syrran! Kram

2009-04-19 @ 15:38:53
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Christin

ÅÅÅ va fiint :) duktig du e!

2009-04-19 @ 17:15:12
URL: http://chekthisout.blogg.se/
Postat av: Emilia

Tack så mycket, jag tycker också att hon blev fin. Som en riktigt brud! :)

2009-04-19 @ 17:30:59
URL: http://milliegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0