Vad händer med mig i sommar?

Jag har aldrig varit utomlands. Under min 18 år har jag aldrig varit utavför sverige i mer än två dagar och det var när jag mamma och pappa åkte till norge över en natt. Längre än så har jag inte varit med mina små fötter.

Jag klandrar inte mamma och pappa för det. Däremot ser jag framemot att själv ta tag i det nu när jag fyllt 18 och åka iväg någonstans. Vart som hellst nästan. Just nu känns det som att alla länder i världen duger, bara jag får det skrivet i min historiebok att jag varit utanför norden.

Min drömresa skulle vara till Florida. Till solen och staden på samma gång.



Men för mig skulle det duga att bara resa till London eller något liknande. Jag och Mattias har faktiskgt pratat om en utlandsresa i höst. Men för vilka pengar. Som det ser ut nu så får jag inge jobb i sommar. Alla mina vänner + Mattias ska jobba hela sommaren lång. Själv kommer det bli så att jag sitter här hemma och inte gör någonting. Jag kan inte planera någon resa för ingen kan hänga med då alla jobbar. Jag kan itne gå på någon festival då jag inte kommer få några pengar.

Jag dör om jag inte får jobb. Jag menar det. jag tänker inte sitta här själv hela sommaren och bara vänta på bättre tider. Vänta på att den här dagen ska ta slut för att hoppas på att nästa dag blir bättre. NO NO NO !

För att inte tala om hur det blir i höst! Min månadsbudget kommer fortfarande ligga på tusen kronor. ETT TUSEN !
Jag tänker vara negativ tills jag får ett jobb. Snälla gud, ge mig ett jobb !


Jag säger som Mattias sa till mig igår: "Fyyyy va gött ô va miljonär!"

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ush,de där lät inge roligt ! Jag hoppas innerligt att du hittar något men kan du inte jobba som frisör nånstanns då? dom söker väl alltid folk,eller ?? Jag önskar dej ett innerligt lycka till ! Kramar Jenny

2009-04-26 @ 15:21:34
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Emilia

Tack :) Jag vet inte om de behöver hjälp på salongerna. Jag skulle kunna tro att de klarar det mesta själva och itne har råd att ta in sommarjobbare. Men jag ska söka på varje salong i kommunen i morron. Någonstans lär jag väl få napp tycker man.

2009-04-26 @ 19:01:46
URL: http://milliegirl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vet inte riktigt hur det är uppåt landet men i storstäderna så läser man hela tiden att dom har lediga frisörstolar överallt och om dom inte har någe i kommunen så får du kanske sökare längre ner som tex J-köping över en sommar * ler=) Lycka till vännen,som sagt jag kommer hålla ALLA tummar jag har för dej !=)

2009-04-26 @ 20:08:48
URL: http://fitforababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0