En Lisela

Min systeryster gjorde en måndagslista i sin blogg igår. En lista på allt som gör att man är glad.  Jag tänkte göra en liknande, det är framförallt en sak som gör mig glad idag.

Idag är jag glad för att:
-Jag har en bästa vän. En Lisela.

Jag är glad för att jag vet att det finns en tös borta i vansbro som alltid försöker göra mej glad. Hon vet precis när det är dags för ett sött kärleks sms, eller ett sms med perfekta detaljer om konstiga personer som hon stött på under dagen. Hon vet exakt då det bara passar att hålla sig undan, att bara vara tyst och inte göra något. Hon vet när det passar att brotta ner mig till marken och nypa mig i fläsket och rufsa till mitt hår. 
Lisela känner mig som om vi kännt varandra hela livet. Hon vet exakt min åsikt angående svamp eller räkor. Hon vet att jag suger på djupa diskussioner på morgonen innan skolan. Och hon vet genom att bara titta mig i ögonen vad jag tycker om en person som går förbi oss på gatan. hon känner mitt hjärta som om det var hennes eget.

Jag är glad för att jag alltid kan berätta precis ALLT till Lisela. Att jag aldrig behöver hålla undan något för henne. Håller hon inte med mej, mot argumenterar hon och accepterar sedan min åsikt.

Jag är glad att jag har en vän som litar på mig och tror på mig.

Jag är glad att jag har en vän som säger att jag har en ful tröja på mig, eller färger som skär sig eller platt hår.

Jag är glad att jag har en vän som delar min åsik om att träning är överskattat och att godis är rätt i alla lägen. En vän som jag kan dela mina ovanor med och skratta åt det, och förtränga det med.

Jag är glad att jag har en vän som jag kan dela en minnes bok med. En vän som gett mig så underbart många härliga minnen. 

Jag är glad för att jag har en vän som jag kan ha så sjukt kul med att andra blir avundsjuka.



Idag är jag glad för att jag har dej Lisela. Lite så dår extra fantastiskt glad.

Kommentarer
Postat av: Lisela

Åh <3 Nu hade jag inte läst din blogg på ett tag, så fick jag se det här !! <3 Du vet verkligen hur man gör en annan människa lycklig Emilia <3<3

2009-04-29 @ 17:10:37
Postat av: Emilia

hihi, Jagälskardej<3

2009-05-01 @ 14:09:29
URL: http://milliegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0