Vår relation är vardag men aldrig helg

Att vara kär är det bästa som finns. Och att bli kär när man är 14 och fortfarande vara det när man är 18 är fantastiskt! Att hålla ihop genom hela tonåren då man förändras från en person till en annan. Från att vara barn till att vara vuxen. Att hålla ihop varje dag, genom prövningar och avundsjuka, genom besvikelse och svek, genom förlåtelse och uppskattning det är en upplevelse!
Man lär sig inte bara känna en annan person, man lär sig känna sig själv, genom någon annan. Mattias har format mig till den personen jag är idag. Han tillsammans med mycket annat.
Och jag har varit med och format honom.



Vi har rest tillsammans och upplevt saker tillsammans. vi har suttit själva hemma hos någon en regnig dag och inte gjort någonting alls, inte upplevt något. Bara varit, vi två. Det gäller att blanda vardag med äventyr, tråkigheter och roligheter.

Jag har aldrig varit utan Mattias. Han är en person som följt mig genom hela tånåren. Han har fått lyssnat på klagomål och bekymmer, han har fått utstått skitsnack och tjejbråk. Han har varit med på allt mellan stelaste släktmiddagar till en svärfar som röker sigarr (Pappas 50 årskalas).
 

Jag måste berätta för er alla där ute som fortfarande inte har fått uppleva ett så seriöst och långt förhållande som mig. Det är en enorm trygghet att veta att vi har en så stark kärlek mellan oss och ibland vill jag kalla mig lykligast i världen. Men jag vill också att ni ska veta att man är inte nykär livet ut. Man kan inte bara vara tillsammans och tro att man alltid kommer hålla ihop. En så stark kärlek som vi har är det mycket jobb bakom.
Jag brukar säga att det är som att driva en bondgård, varje morgon måste man göra om allt ifrån början.



En kommentar, en strykning på ryggen, en puss i pannan och ett "jag älskar dej". En tjänst och en uppoffring. En uppskattning -ett tack. Det behövs bara så lite, men ändå är det så svårt ibland. Man bara flyter med lixom, glömmer bort att visa sin kärlek. Man tar förgivet och till sist inser man inte längre hur mycket det betyder längre. "Jag älskar dej".

Man måste passa sig för att sitta inne för mycket under regniga dagar. Passa sig för vardagen som bara går och går. Passa sig för att ge upp och bara flyta med. Säga hej och hejdå. Dag ut och dag in. Man är inte nykär hela livet det är bara det förstadium till det stora kärleken. Kärleken som det måste finnas ett jobb bakom.



Reletionen blir bara vardag men aldrig helg.

Kommentarer
Postat av: Svägerskan Johanna <3

Mitt i Förälskelsen är det lätt att älska varandra. Eller, är det verkligen att älska? Eftersom att det är så lätt..? Man behöver inte anstränga sig för att älska eller visa uppskattning, man bara gör det automatiskt för att känslorna säger att det känns så bra!

Det är när förälskelsen, som bara för ett tag är en bonus i förhållandet, tar slut som den verkligt Äkta kärleken tar vid! När man Bestämmer sig för att älska denna personen livet ut. När man Bestämmer sig för att visa varandra uppskattning. Då är det äkta kärlek! Då älskar man verkligen varandra! Förut var det så lätt... Men nu måste man anstränga sig för varandra. :)

That's love :)



Ni är så fina!!!

Kram Johanna <3<3

2009-07-12 @ 14:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0