Våryra

Idag är det våryra i vansbro. Butikerna har öppet till 10 och det är extra priser och erbjudanden över allt. Som praktiskant på salongen blir jag också kvar länge idag. Min sista kund kommer kl halv 5 och det är en klipp + färg så det blir nog sent för mig med. Solen skiner och det är rätt varmt ute så det passar ju bra till våryran.

Första gången jag är på Vansbros våryra. Det är rätt skumt men även om Vansbro och Dala-Järna bara ligger en mil ifrån varandra så delar vi järnabor och Vansbrobor inte så många aktiviteter. Det som händer i Vansbro lockar inte så många järnabor och tvärtom.

Flygfesten exempelvis. Det är bland dom största flyguppvisningarna i europa och det samlar flera tusen människor från hela sverige för att titta på den. Men ändå vet jag flera ifrån vansbro som aldrig åkt till Dala-Järna den helgen.

Ja ja, vilka ointressanta tankar jag har. hehe
Ha en bra dag i våryran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0