Vilka har iallafall lärt sig lite den här förmiddagen?

Helt fantastisk förmiddag måste jag säga. Redken visade inte färg som jag trodde utan olika klipptekniker. "Det kan väl inte vara så komplicerat att klippa" kanske många tänker. Visst, det är rätt, svarar jag. Att hålla i en sax och klippa av ett hår kan alla göra. Men hur är det med vinkeln du har på huvudet, eller handen, eller kroppen, eller fingrarna, eller passén eller håret.
"Diagonalt 45 grader med längden uppåt över hoizontella 90 grader med hög emultion och lätt dragning i sektion 4 och med stationär guide och diagonala passér" = En page.

I morse fattade jag knappt hälften av det där, och nu förstår jag precis. Underbar och pedagogisk kille som förklarade för oss. Och jag måste berömma honom för enormt tålamod. Han kunde förklara en sak jätte bra men vi satt där som frågatecken allihop och sa att vi inte fattade. Då förklarade han samma sak fast på ett annat sätt, visade på tavlan och klippte på dockan, men vi fattade ändå ingenting. "Vad förstår ni inte?" frågade han tillsist. "Vet inte" svarade vi alla och han gjorde om allt en gång till. Efter ungefär 3 timmar och med bara en kvart kvar började fler och fler säga "Jahaaaa, nu förstår jag allt".

Innan han skulle gå frågade han "vilka av er har iallafall lärt sig lite den här förmiddagen?"
Jaaaaag!!  *räcker upp handen*
Jag har lärt mig otroligt mycket!


Han visade hur man kunde klippa Viktoria Backhams frisyr med ungefär 10 klipptag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0