Dags för ett inlägg vad säger ni?

Vi har precis skrivit en lång lista, jag och min syster. Skor, kläder, kortlek, pass, mobil, handväska osv.. Om två veckor börjar vår resa till Gran Canaria, och idag är sista gången vi ses innan vi åker, så det är idag planeringen får ske.

Men det är mycket som ska hända innan dagen väl slår in. Först och främst ska jag säga hejdå till mattias som åker till Kroatien en vecka (i morgon) sedan jobba varje dag i över en vecka, och vips så är det skolstart. Dags att åka tillbaka till Falun, till vardagen. Bråka lite med lärarna om ledighet, börja träna och prata igenom en hel sommar med vännerna och långt långt in i framtiden ska vi slutligen resa.

Det var framtidsplanerna det, vad har hänt tidigare i livet da? De senaste 5 dagarna menar jag? Stockholmsresan var grymt kul iallafall. Vi var där i 3 dagar.

Dag 1 tillbringade vi i staden, jag, Mattias, Johanna och David. Även om jag inte hittade något var det en grymt trevlig dag. Vi avslutade dagen med att bada och hälsa på Davids föräldrar och käka pizza.
Dag 2 var jag och mattias på Gröna lund. Vi klarade av tunnelbanan och tog oss själva ut till grönan där Mattias (det första han gjortde) tvingade upp mej i frittfall! Jag är sååå höjdrädd och jag satt och krampade fast mej i sätet och blundade så hårt jag kunde. Mattias var helt avslappnad och tog kort och satt och pratade där uppe, galet! Jag överlevde iallafall dagen och gick där ifrån med ett stort leende på läpparna och trötta ögon.

 
Dag 3 gjorde jag och Mattias ett andra försök i stan. Denna gång bättre lycka. Jag köpta ett par byxor, tre par linnen, ett skärp, en huvtröja och en solbikini. Mattias shoppade han också, mycket mer än mej faktiskt.

Bra helg! Grymt trist att komma tillbaka till jobbet. jag hade gärna stannat ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0