Ge mej en gurka, vart är sockret, usch vad dyrt!

Först och främst! Tack för alla snälla kommentarer i det tidigare inlägget!

Sen vill jag bara berätta hur otroligt avundsjuk jag är på Mattias som ligger och steker i 40 grader i Kroatien just nu. Här regnar det dag efter dag och det är kallt och blä, nej usch, fusk Mattias, fusk!!

Jag är helt tom på insperation, allt jag har gjort idag är att jobba. Jag och Caroline satt och pratade om det idag när det blev tomt på kunder. Jobb jobb jobb, för oss båda. Vi är båda extrajobbare och det är oss de ringer så fort någon blir sjuk eller vill vara ledig eller inte kan komma eller vill sluta tidigare eller börja senare. Och vi säger båda ja, såklart.
"Hur kan man jobba så här? Hur kan man jobba på hemköp och ha det som ett jobb när man är vuxen?!" utbrister Caroline och jag håller med fullständigt. Det spelar ingen roll hur trevlig man är så får man ändå massa fula ord och sura kommentarer mot en, varje dag. Alltid är någon missnöjd med frukten, eller glömmer bonuskortet, eller tycker att det går för långsamt. Då spelar det ingen roll att man säger "Du får den där frukten gratis" , eller om man springer som en galen ko fram och tillbaka för att utförda allas önska mål. Hemköp är ett bra ställe att sommarjbba på om man vill tjärna lite extra, men ett framtids jobb? NEJ TACK!

Så där, nu har jag slängt ur mej lite tacksamhet och lita avundsjukaa och en heldel klagomål, nu är det dags för mej att lägga mej och sova. Vakna på bättre sida i morgon och låta jobbet göra mej trött och slut igen. Falun, snart, snart snart.. (!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0