"Jag säger då det, vädret är bra underligt"..

Tänka sig, vädret verkar intressera många. Det är inte sällan kunder börjar prata med mej, fråga mej "vems jag är" eller så säger de ungeför något i stilen "Jasså, du sitter här du och jobbar hela sommarn? Kul med pengar"..
Men jag tror ändå att 90 procent av alla som är pratglada nämner någonting om vädret, klagar de inte på regnet så klagar de på att solen torkar ut deras trädgård. Eller så vill de diskutera hur många cm översväming det är i sjöarna eller hur bondens potatis ruttnar. Jag satt där i kassan, någonstans mellan 2 och 3 idag och funderade på om det bara är här i Dala-järna eller om det faktiskt är så att vi människor i allmänhet gillar att prata om vädret?

Det var iallafall strålande fint idag, och jag kände hur jag nästan släppte en tår innan jag klev in på lagret i morse. Första soliga dagen på jätte länge och jag måste stå och plocka varor i ett kallt rum med halv taskig belysning. På lunchrasten gick jag ut och satte mej på en bänk i 20 minuter och försökte suga åt mej så mycket sol jag bara kunde! Mina svarta stela jobbarbyxor var så varma att jag blev svettig i knävecken och mina bröst höll på att stekas sönder under mitt svarta linne. Skönt, varmt, underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0