RETRO IS THE SHIT AND I LOVE IT

Det var aktion idag. De sålde ut en hel frisör salong, med schamponering och färg och allt ni kan tänka er. Självklart var jag där på första parkett. Salongen var en riktig 50-tals salong, ni vet, väggarna var täkta med stormönstrade bruna tapeter, speglarna var stora och runda och det hängde rosa hyllor på vägarna. Disken där den gamla kvinnan hade tagit betalt var oval och täckt av svart skinn med vita prickar på, och mitt på framsidan fanns ett stort fönster som man kunde ställa prydnader i. Helt otroligt.

Det fanns väl inte så mycket som egentligen var värt att bjuda på men jag var intresserad av den snygga frisör stolen i svart skinn. Tyvärr var många andra också det och budet slutade på 800 kr och den föll inte på mej. Däremot skrek jag på en stor hög med gamla frisyr böcker. Alla från 50-talet och fram mot 90-talet.
Varför? De är ju ascoola! Folk skrattade när jag ropade att de fick lov aktionera på böckerna också, men jag själv tycker de är riktigt roliga att titta i och dessutom snygga att ha i hemmet som prydnad! Tycker ni att jag är lite dum som alla andra tyckte att jag var?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0