Schemat var iallafall bra och kul att komma tillbaka till rutinerna, nejda jag ljuger.

Hemma matchen slutade med 8-0. Grattis killar. Jag satt och huttrade hela första halvlek och tillsist stod inte Mattias ut längre med mitt tjat så han tog hastigt av sig sin jacka och la den över mej. Jag hade vrångt tagit på mej ett par korta skjorts och tunt linne i morse när jag såg att solen tittade fram. Men i pausen till andra halvlek fick jag gott cykla hem och slänga på mej kläder, två lager + skinn jackan och jag kände ändå hur håret reste sig i nacken. Isvindar!

Jag ger upp, det är väl dags att börjar acceptera att sommaren är slut. Nu väntar bara en lång höst och sedan den kalla vintern. Jag kan ju bara säga att jag gärna hade tagit några månader till med sommarlov. För nu när skolan börjar igen efter ett par månader känner jag mej allt annat än utvilad. Jag känner mej trött och stressad och sanslöst skoltrött, så där som man bara är i slutet av höst terminen. Jag förlänger min sommar med resan, sen kan jag väl inte gömma mej längre.


http://skycode.deviantart.com/art/Winter-and-summer-113123253

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0