Julkänslor

Nu är det snart jul, jag är inne på sista skol veckan nu, sen är det lov. Idag har det snöat hela dagen, helt vitt på marken och stan är full av julkänslor. I varje förnster hänger julstjärnor och julgardiner. I butikerna spelar de julmusik och på torget stor en stor gran klädd i massor av ljus.

Här hemma är det också jul. Jag har pyntat granen och möblerat om så nu har jag världens mysigaste lägenhet. under granen ligger flertal julklappar och på hyllorna sitter tomtar och lucior. Högtalarna sprutar ut "Glans över sjö och strand" och bakom mig har jag tänt ett par ljus. 

I morgon ska jag ha julafton med Lojs och på torsdag blir det julafton med Mattias. På fredag bär det av till Jönköping där det ska firas jul. Kanske hinner jag köpa de allra sista julklapparna där. En klänning till helgdagarna har jag också införskaffat. Det blir svart som vanligt med skärp i midjan. Bilder på den kommer på onsdag, precis som bilder på lägenheten.

Har ni funnit julkänslan ännu ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0