tredje advent

Det är tredje advent. Jag kom precis hem efter att jag varit ner till Willys och köpt frukost. Det är iskallt ute och jag frös nästan sönder min näsa när jag stod och väntade på bussen. Det är så fint nu när det kommit lite snö till dalarna. Trevligt med lite vitt på marken, det är så mörk annars. Jag älskar snön, dock påminde det fina vädret idag hur innerligt jag längtar efter solen! Jag vill utomlands mer än någonsin och i fredags var jag faktiskt på väg.

Jag hade hittat en sista minuten resa till Gran Canaria, bara 995 kr för två hela veckor.
Pappa: Ja egentligen borde du ta chansen.

Så sant, jag skulle nog aldrig kunna hitta en sån billig resa igen. Men jag är inte riktigt såå impulsiv och jag skulle aldrig åka utan mammas tillåtelse så jag la den idén bakom mig ganska snabbt. Så klart fick jag lov att berätta för mamma dock om min upptäckt.
Mamma: Ja varför åker du inte da?

Jag trodde jag skulle dö. Mamma sa ja, och pappa sa ja. Lisela var påväg med samma flyg och det enda som fattades var att jag började packa. Men jag fick panik och blev livrädd, så här sitter jag nu i min lägenhet, kvar i kalla sverige.

Kanske jag gör ett nytt försök efter jul, då jag är lite mer förberedd. Någon gång i livet måste man vara lite crazy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0