Det ösregnar, därför tänker jag inte hämta posten

Klockan tio i morse satt jag på en blöt bänk mitt i stökiga borlänge och funderade över vad jag skulle göra härnäst. Passet var klart, den snälla kvinnan på andra sidan disken hade tvingat mej att posera framför henne utan något smink och platt, nerdrängt hår.
När jag precis, några minuter tidigare, skulle ta steget upp på polishusetstrappor och in under tak föll världens fetaste vattendroppe och landade så perfekt på mitt ena ögonlock. Pang! Ni vet hur det låter om man åker väldigt fort med en moped och det plötsligt krashlandar en stor humla på hjälmen..!? Det kanske inte lät just så högt, men precis en sån känsla fick jag.
Så där stod jag när den snälla kvinnan tog kort på mej -med ett stort munsår på läppen och ett hängit öga. Jag började fnittra lite när jag fick se kortet någon sekund och kvinnen fnittrade hon med. Väldigt elakt, men jag förlät henne ganska fort -kortet var hemskt, vem i hela världen skulle kunna hålla sig för skratt??


Källa: http://altriar.deviantart.com/art/Water-78558343

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0