Frys ut mej, håna och slå mej -men jag saknar hösten

Rubriken avslöjar fort vad jag tänkt medela för er. Och trots det faktum att ingen kommer hålla med mej så måste jag erkänna att jag längtar efter hösten. Här är mitt försvar:

-Vädret! Det är rent ut sagt piss-väder här i mellersta dalarna! Man får inga sommarkänslor alls när man tittar ut utan jag bara huttrat av att tänka på att sätta min tå utanför dörren. Helst vill jag bara ta på mej ett par tjocka raggsockor och långkalsonger, en stickad tröja och en stor burrig sjal runt halsen. Så vill jag mysa ner mej framför en film med en stor mugg varm choklad, precis som på hösten. Men hur skulle det se ut? Vi är påväg in i den så kallade högsommaren och oavsett sol eller inte så hör det till med nätta tunicor, tygskor och jeans jackor. Det ska vara så bara.

-Tiden! Klockan står still på dagarna. Jag gör ingenting speciellt då jag är ledig då jag helt tappat lusten pga (åter igen) vädret. Som jag precis skrev till Lojs.
Lojs: Vad har du gjort idag?
Jag: Ingenting.
Lojs: Skönt!
Jag: Nej värdelöst, jag har sovit bort 90 % av dagen och resten av tiden har jag tittat på tv.

I höst börjar skolan, som kommer ta upp mycket av tiden, och dessutom kommer jag tillbaka till falun, till vännerna där, till shoppingen och uteställerna. Här ute på landbygden, finns det inte så mycket mer än ett fårkefé där chokladen är alldeles för sockrad.

-Pengarna! I höst kommer jag vara klar med jobbet och vara iallafall något tusen kronor rikare. Jag kommer ha råd att köpa saker till lägenheten och hitta på saker.

Utlandresan! Att inte förglömma! I höst bär det av på min första utlandresa! Jag och syrran kommer få det underbart och jag längtar så jag nästan spricker.


H&M´s höstkatalog är beställd! Ser ni vad underbart det ser ut på bilden.


Kommentarer
Postat av: Jenny

ÅÅå herregud, att en till tycker så här??!? trots att du är therese lillasyster och allt !!! Jag har kännt EXAKT lika dant som du känner,jag längtar sååå mycket till hösten,då luften blir friskare, kvällarna kommer tidigare, löven börjar falla och kommer i alla dess färger. Man blir inte väkt kl halv 8 av en jäklans sol som synar en i ögonen ! Man får ( som du sa =) burra ner sej i mjukiskläder med raggsockorna och bara mysa i soffan ! Man får även tända upp massa ljus i hela hemmet och det är inte helt fel !!=) Så, JA jag håller verkligen med dej,det regnar här nere oxå hela tiden och luften är tjock och kvavt =( ush, nä det är lika bra att erkänna, sommaren är förbi !

2009-07-20 @ 08:00:37
URL: http://fitforababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0