Gårdagen

Gårdagens horoskop: Se till att du får lite bättre ordning på tillvaron .

Man kan ju undra för sig själv vilken tillvaro dom menar. För igår var inte allt bara stökit på hemma fronten, igår var det också stökit på kärleksfronten för att inte tala om hur stökig jag såg ut i håret. Lisela hade sovit hos mig och även fast hon bara var hos mig en dag, så lyckades vi stöka till ganska mycket. Det blir alltid så på något vis. Vi låter våra väskor vara kvar på golvet och kläderna ligga ut spridda i sängen. Och lagar vi mat hinner vi /tar vi oss inte tid att diska klart allt utan låter den jobbigaste disken vara kvar en stund -vi gör det sen. Men så klart blir det aldrig. 
Dessutom kan vi inte låta bli att sprida ut oss i alla rum, nu när vi har hela huset för oss själva.

Bättre ordning på tillvaron.. Ibland är det väldigt svårt att ta tag i saker. När jag inte vet vad jag ska göra, eller inte orkar, eller inte vill, och då skjuter jag upp det. Jag skjuter upp det tills jag har saker upp till nästippen! Städning, att tvätta håret, plugga, ärenden osv. 

Men hur gör man när man kommer till kärleken. Hur gör man om man inte har en aning om vad man ska göra för att få ordning på den tillvaron? Skjuter man upp det? Kan man säga att "Det tar jag sen.." när det handlar om det största vi har? Men om man inte har en aning, ska man chansa då, eller ska man se till att vara på den säkra sidan, och vilken sida är säker?

Dagens horoskop: Gör lite snyggt på hemmaplan, du är redo att lägga ner hela din själ i det.

MEN JA, JAG SKA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0