Hon hade gröna stortår och massa sand runt munnen

Hon är i paradiset, syrran. Din dotter menar jag. tro mej.

Det här är bilden jag ser när Mattias släpper av mej utanför mitt hus: Mamma ligger i rabatterna hela hon och sliter för att nå det sista stråt av ogräs. Pappa går fram och tillbaka över gården och klipper gräset. Och Molly springer runt runt med en leksak i munnen och försöker förtvivlat få någon att leka med henne.

En ganska normal syn på den här gården. Det var bara en sak som var annolunda. Det där lilla trollet som sprang där och tjöt. Munnen avslöjade fort att hon hjälpt mormor med rabatterna, för hon hade nog smaskat i sig både sand och jord. Och på fötterna kunde man se att hon hjälp morfar att klippa gräset, för de var helt gröna. Och när jag ser ut genom fönstret nu, ser jag hur hon leker med vattnet som mormor hällt upp i en hink och det där vattnet ska inte vara kvar i hinken, tycker Mira.  


"Mamma!, fram med kameran, det här måste Therese få se!"


Man hinner knappt sätta ner charmtrollet innen hon springer iväg.
Första gången hon får gå precis vart hon vill och äta vad hon vill och göra vad hon vill.


Mira lär sig alltid något när hon är här, och idag har hon lärt sig att gå i trappor.


Jag slänger in en dålig film också. Dåligt ljud och kvalité men den visar iallafall lite vad Mira gör just nu. Springer fram och tillbaka efter morfar som klipper gräset och jollrar och ropar på honom. Jag skulle tro att hon ropar "Morfar får jag sitta på och åka med?!"


Gröna tår


Morfar och mitt charmtroll, som blivit ett lorttroll.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha, såå söt hon är !! Kunde du inte ha filmat när Marina låg i rabatten och mira hade smakat på jorden oxå,det hade varit riktigt roligt !! =) Kram!

2009-07-19 @ 16:53:04
URL: http://fitforababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0