Katarina von Bredow

Jag är ingen stor läsare, jag har aldrig varit. Jag slutar ofta läsa böckerna jag lånar efter bara några kapittel, och jag har en hel lista av böcker som jag aldrig läst ut. När jag var liten läste jag Tsatsiki och en bok som heter "kattungarna", men annars kan jag inte minnas fler böcker som jag läst. Tills för ett år sedan som jag fick låna en bok av Lisela.
Räcker det om jag älskar dej, av Katarina von Bredow. Idag har jag läst nästan alla hennes böcker. De trollbinder mej och jag kan inte sluta läsa förens jag läst klart sista sidan. Författaren skriver om relationer och kärlek. Kärlek i alla möjliga former, förbjudna, olyckliga, lyckliga, och de nest konstiga former av kärlek. Hon skriver på ett ungdomligt sätt, och hennes texter gör att man även fast man aldrig varit med i det, kan känna igen sig, och bli en del av berättelsen. Katarina skapar en tanke i mitt huvud efter varje bok.

Jag ville bara säga till er, som precis som jag aldrig orkar läsa en halv bok för att komma in i den och till er som vill gråta och skratta och bindas från första sidan; läs böckerna av Katarina von Bredow. 

   
   
   


Knappt lovlig : En stadstjej som blir kär i en grisbonde som är många år äldre.
Syskonkärlek : En bror och en syster som blir kära i varandra och inleder ett förhållende.
Hur kär får man bli : En tjej som blir kär i samma kille som sin kompis.
Räcker det om jag älskar dej : Handlar om otrohet och svek
Expert på att rodna : Hon blir kär i en badboy, och det är hennes plastbror som bor i samma hus.
Som om ingenting : En kvinna som blir förälskad i sin bästa väns pappa.
Som jag vill vara : En 15 årig tjej som blir gravid och väljer att behålla barnet
Bara inte du : Handlar om en kvinna som blir intresserad av vänninans kille och som har en bästa vän som utsätter de båda för fara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0