Lite kloka ord från barn om kärlek

Varför drabbar kärlek två personer?

"Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
Manuel, 8 år

Hur känns det att bli kär?

"Ungefär som en lavin där du måste fly för ditt liv."
John, 9 år

Hur uppför sig kära personer?

"När en person blir kysst för första gången trillar han ner och reser sig inte
på minst en timme."
Wendy, 8 år

Åsikter om kärlek  

"Jag är för kärlek så länge det inte händer när det är något bra på TV."
Jill, 6 år

"Kärleken hittar dig, även om du försöker gömma dig. Jag har gömt mig ända sedan jag var fem, men flickorna hittar mig hela tiden."
Dave, 8 år

Sätt att få någon att bli kär i en  

"Vråla för allt vad du kan att du älskar honom eller henne
... och bry dig inte om att föräldrarna står alldeles bredvid."
Manuel, 8 år

"Ha inte på dig gröna gympaskor som luktar.
Du kan kanske få uppmärksamhet, men uppmärksamhet är inte samma sak som kärlek."
Alonzo, 9 år

Hur ser man att två personer som sitter på en restaurang är kära?    

"De älskar varandra om de beställer en sådan där efterrätt som brinner.
De tycker om att få sådana eftersom deras hjärtan är sådana... de brinner."
Christine, 9 år

Hur får man kärleken att vara?

"Glöm inte din frus namn... Det ställer verkligen till det."
Erin, 8 år

"Säg inte att du älskar någon och sedan ändra dig...
Kärlek är inte som att välja ut vilken film du vill se."
Natalie, 7 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0