Samtalsämne: hur man undviker att shoppa fel

Hej allesammans.

Min dag har varit helt okej, jag har jobbat och tjänat lite pengar. Nu sitter jag och funderar på tiden som varit, inte tidigare i veckan och inte tidigare i år. Längre iväg för 1,5 år sedan. Det var då Lisela fortfarande bodde i Falun och vi delade varandras vardag. Jag saknar den tiden. Varje dag med Lisela är fantastisk, men jag saknar vardagen med henne, då vi bara kunde sitta och göra ingenting, sitta och prata bort en dag utan att vi ska behöva oroa oss för att dagen snart ska ta slut och att någon av oss måste åka hem. I falun fanns det alltid "i morgon", vi visste att fast den här dagen blev värdelös, då vi bara sovit bort den, så skulle det vara max 12 timmar tills vi sågs igen.

Nu förtiden ses vi så mycket vi bara kan, men vi kan inte ta oss lika lätt till varandra som i Falun och båda jobbar och har pojkvänner så det blir inte så mycket tid över. Jag tror vi båda känner att vi måste hitta på något kul varje gång vi ses, ta vara på tiden. Men så kände jag inte igår. Även fast jag skulle åka hem senare på kvällen så var jag inte stressad över det. Vi pratade om allt och ingenting tills klockan blev alldeles för mycket, och jag kände mer än någonsin, -hjälp vad jag saknar det här.

Något exempel på vad vi pratar om? ALLT! Shopping, killar, kärlek, stil, världen, hur vida någon är snygg och inte osv osv. Vi pratade om misslyckad shopping, kläder som vi ångrar att vi köpt och saker man borde undvika när man shoppar.

Impulsshopping: Jag är jätte stressad och kan inte välja mellan två toppar -därför tar jag båda!
Tröstshopping: Jag är sårad, jag är trött, jag har jobbat en hel vecka och jag ÄR värd den här klänningen!!

Matching-shopping: Den här toppen passar jätte bra till de här byxorna. Jag bara måste ha den, även om jag aldrig skulle kunna ha den till någon annan, för det är en alldeles för konstig färg.

Kopierings shopping: Shit, vad snygg hon var i den där outfiten, det ska jag också köpa. Oj, vad fult det var på mej, äsch jag tar det, för hon var ju grymt fin i det och så vill jag också se ut.

Att shoppa för någon annans skull: ÅÅÅH! Den här tröjan skulle min pojkvän älska, det är precis hans stil. Passar inte alls min personlighet och jag har aldrig haft något sånt här förut, men han skulle dyrka mej om jag köpte den.


Jag har just nu på mej ett utav mina sämsta köp. En jätte snygg huv-tröja i over-size storlek.
Jag har aldrig använt den mer än när jag just köpte den för ett år sedan.
Vad jag gjorde för shopping-fel? Altenativ 4. Det är från Carlings och jag köpte den på rea för 200 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0