Min tå är mos

Regnet vägrar sluta, och idag har vattendropparna till och med lyckats att träffa större delen av de stora pallarna med hemköps produkter, då de skulle lastas in i lagret. Så klart lyckades jag välja den pall som var blötast och det skätte vatten i ögonen på mej när jag skar bort plasten som var lindat runt om. Det var läsk och chips pallen och jag packade ett högt berg med varor på min vagn och sprang sedan iväg och började packa upp, packa in och packa ner.
När jag skulle lyfta upp ett 6-pack öl på översta hyllan, glömde jag bort att de kunde vara lite blöta och så klart slank det tucka packet ur mina händer, föll nästan två metar och landade så där fruktansvärt perfekt längst ut på min fot, mitt på stortåns nagelband, stutsade en gång och stannade sedan en bit bort.

För några sekunder svartnade det för ögonen och jag stod hängandes på en hylla med min fot uppdragen till magen. Någon minut senare när jag tillslut vågade öppna ögonen kom smärtan rakt in i tån, och den fortsatte upp i knät och stannade i magen. Jag måste spy! Jag försökte ta mej framåt i en ställning som var något mellan stående och krypande. Och låste in mej på Hemköps toalett. "Aj, aj aj aj," åmade jag för mej själv till jag tillsist fick lov att rycka upp mej, klistra på ett leende och kila tillbaka ut i butiken.

Resten av dagen är rätt suddig, jag vet att någon frågade mej efter något och jag gick iväg för att leta, men jag hade ingen aning om vad jag letade efter så jag fick gå och fråga igen, fortfarande ingen aning om vad jag skulle göra, det enda jag visste var att min stackars tå gör ont och butlar  och slår. Hur kunde den där dumma kunden fråga mej en så komplicerad fråga i det tillståndet?! Taskigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0