en hjälpande ängel

Mamma försöker rädda min kväll med alla krafter hon har. Jag känner hur jag stretar emot lite då jag bara är besviken på att jag inte har någon att gå ut med ikväll. Det är marknadsdans och det brukar varje år samlas runt 500 personer på fotbollsplanen och dansa och ha kul. I år är det ruggit kallt och väderprognosen är regn. Men jag tror att det ändå kommer bli mycket folk. Marknadsdansen är mer eller mindre en tradition och det är roligt, det ska man gå på oavsett väder.

Mattias ska dit med sina grabbkompisar och även om han säger att jag får väl komma dit om jag vill så känns det inge bra. Grabbgänget ska förbli grabb gänget. Det är inte Mattias uppgift att se till att jag ska ha kul ikväll. Det är min egen. Därför ska jag försöka sluta deppa nu och göra mamma en tjänst. Vi har precis varit iväg och hyrt film och nu står mamma och gör god mat. En kväll med mamma är väl inte så dumt, vi tjänar iallfall en hundring och slipper bli blöta. Dessutom kommer vi säkert må mycket bättre i morgon än större delen av folket som ska ut ikväll förmodligen kommer göra. Hihi.

Tack mamma , du är min räddande ängel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0