jobba = pengar = semester

Första dagen på jobbet avklarad. Nu sitter jag är med skakiga ben, spruckna fingrar och knotig rygg. Dessuton luktar jag fisk. Jag fick mitt schema för resten av sommaren också. Ser ganska tomt ut men jag får iallafall lite pengar. Hihi. Mamma tycker att jag är knäpp som gör det här bara för pengarna. "Arbetserfarenhet Emilia, du får erfarenhet också". Men jag kan ju inte påstå att jag går dit för att jag tycker att det är kul och inte vill vara ledig på mitt sommarlov, det skulle ju vara en lögn.

Tidigare idag satt jag och syrran och kikade på semester altenativ i augusti. Jag blir helt tokig av att bara klicka runt och kika på bilderna. Det blå/gröna vattnet, poolerna, hotellen, solen och naturen. Jag blir sjuk. Vi hoppas på riktigt billiga sista minuten resor i höst eftersom vi båda har lite snålt med ekonomi. Jag längtar tills jag får åka iväg med min älskade syster, ska bli kul att göra någonting tillsammans, hon och jag.

Tyvärr måste jag medela till den syster att det ser ut som att jag jobbar ända in i mitten på augusti, fram till vecka 34 då jag börjar skolan. Men ingenting får hindra oss. Om jag så måste åka under skoltid så sak vi iväg, det lovar jag mej själv, och det lovar jag dej.

Kommentarer
Postat av: Therese

Va synd att du jobbar så långt inpå skolan. Vi kanske kan åka första veckan du går i skolan? Det var ju då resorna var lite billigare också. Hoppas du får jobba så mycket att du blir nöjd iaf:)

2009-06-15 @ 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0