Lisela skulle på bal

Jag berättade tidigare att jag hade gjort Lisela på balen. Sminkat henne lite och gjort hennes hår. Hon hade blivit bjuden på balen av hennes pojkvän.

Jag åkte hem på torsdagen och sov hos Lisela tilsl på fredag då balen skulle vara. Torsdagskvällen var riktigt mysig med massa prat och skojigheter. Lisela är värsldens bästa människa att prata med. Den enda person jag kan säga ALLT till.

På frewdag morgon gick jag till körskolan och pluggade lite medans Lisela åkte till skolan för att vara med på två lektioner fram till lunch. Därefter åkte vi hem och började fixa henne. Raka benen, måla tånaglarna, forma ögonbrynen, sätta på lösnaglar, sätta upp håret, sminka och klä om. Vi fick inte så många kort tagna tyvärr. Men vi hade väldigt trevligt tycker jag. Åt och drack lite gott medans vi fixade och hade ABBA-skivan på hög volym.


Lisela ville att håret skulle se änkelt och avslappnat ut men ändå skulle det vara som en uppsättning.
Jag gjorde volym i hela håret och lockade alla toppar. Sedan flätade jag samman och fäste upp lockarna i nacken.


Sminkningen blev lite sotad i brunt och guld. Vi ville framhäva ögonen och markerade lite extra med brunkajal.




Jag älskar dej, du är vackrast i världen!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh va jag har längtat efter de här bilderna. Va fin Lisela blev. Vacker som en brud. Håret blev ju kanon. Snyggt par också:)Kram!

2009-06-04 @ 22:33:46
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Emilia

hehe ja! De är ursöta! Jag har alltid sagt att han ser ut som en prins med sitt lockiga hår, så han passar bra med min prinsessa.

2009-06-05 @ 10:09:49
URL: http://milliegirl.blogg.se/
Postat av: josefine

gud så fin hon blev :) duktig du är!!

2009-06-13 @ 15:59:06
URL: http://josefinesb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0