Torsdagen

Jag jobbade några timmar innan jag skulle ta tåget till falun och till Lojs. Jag tyckte det var riktigt kul på jobbet och jag jobbade på bra, allt flöt på och jag kände mej riktigt duktig. Ewa berättade för mej att jag var så himla snäll och den mest hjälpsamma på det här jobbet.

Men under lunch resten sjönk min stolthet ganska fort. Sussi (som har hand om lön, pengar och lite annat viktigt) kom från till mej.
"Jag vill bara fråga dej vad du häller på med egentligen?!" Frågade hon plötsligt.

Jag höll på att kissa på mej och blev totalt chockad när hon berättat att det fattades pengar i min kassa som jag haft dagen innan. Jag är så klart nybörjare och i början kan man lätt räkna fel när man räknar in och ut kassan och när man betalar växel till kunderna. Men det var lite väl många hundralappar och jag gick och hade ångest hela dagen .

Hon kändes så arg och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men som tur var stämmde allt mycket bättre nästa gång så jag kunde känna mig lite lugnare. I fortsättningen ska jag slicka på händerna innan jag räknar växeln. Så att jag inte missar någon sedel.
"Slick, 1, 2, slick, 3, slick, 4 hundra kronor till dej där . Oj, jag såg att de var lite blöta i kanten med det gör väl inget?! " Hihi

Väl framme i falun tog vi en fika och en promenad och pratade på om allt vi missar de här veckorna, en trevlig och mysig kväll må jag säga!



   
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0