Arg

Vilken värdelös dag! Jag har inte gjort någonting alls på salongen idag. Och vad har jag lärt mig? Att man kan be kunderna i telefonen att vänta medas man hjälper kunderna i kassan... Ja, det var väl i stort sätt allt. Jag känner mej värdelös. Antingen så tycker dom att jag är dålig, eller så tycker dom att jag är ivägen. Varför skulle de annars inte låta mig göra någonting?

Idag fick jag äntligen en liten uppgift. Även om den inte var så stor. Jag skulle få skölja ur en färg på en kund och torka hennes hår, så skulle frisören klippa henne sen. Så jag ber kunden att sätta sig i schamponeringen och när jag sköljt en stund och ska till att häva i schampoo så kommer en helt annan frisör och tar över. Ställer sig framför mej och sköljer klart det jag påbörjat. Så penslar hon i en toning lite snabbt som bara ska sitta i några minuter. Det kunde väl jag fått gjort?! Hur svårt kan det vara att göra det. Har jag gjort 100 tals gånger. Men nej da, jag fick stå där, som jag gjort i nästan två veckor nu, och bara titta på.

Jaja, jag får väl iallafal torka håret, tänkte jag när jag stod där. Trodde jag!! Som om hon hade hört min tanke ber hon kunden säta sig i stolen och så gör hon arbetet själv. Ställer sig extra och torkar håret på en kund som var min för tillfället, när hon egentligen har annat att göra. Så vänder hon sig om och tittar på mig så säger hon "Jag gör det här jag, du kan gå hem".

Jag blev nästan arg där jag stod, kännde mej på något vis förnedrad. Hur otroligt dålig kan dom tro att jag är?! Det var ju inte ens hennes kund, så hon ska ju inte skylla på att man inte ska sätta någon annan i håret på sina egna kunder. Så jag gick hem...

Tack, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Anna G

låter som du har hamnat på en riktigt DÅLIG praktikplats :/ hur länge ska du vara kvar? Skulle gärna kunna åka dit om jag har tid över någon dag så skulle du kanske kunna göra något med mitt hår, om du vill? :)

2009-05-19 @ 20:56:41
Postat av: Emilia

Ja, det är verkligen jätte tråkigt! Men ja vad roligt! Du får jätte gärna komma dit! Jag är kvar där till vecka 23 :) Kram!

2009-05-19 @ 22:40:31
URL: http://milliegirl.blogg.se/
Postat av: Christin Eklund

Guud vännen va ja tkr synd om dej! men du, imorrn ska du få höra om mina dagar också, vi delar nog något du och jag! men vi hörs imorrn, hann inte ringa upp dej idag innan det var försent! <3<3

2009-05-20 @ 00:14:47
URL: http://chekthisout.blogg.se/
Postat av: Therese

Fy va arg jag blir när jag läser. Hur dum får man va!? Tanken med praktikplats är väl ändå att man ska lära sig nåt. Finns det ingen möjlighet att byta ställe om du klagar hos syon elelr så?

2009-05-20 @ 11:22:28
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0