Prao/praktikant?

Jag gör absolut ingenting på praktiken. Ingenting som ger mig något, som jag lär mig av. Att sopa golv, diska och vika handdukar är inte det man sak kunna i första hand när man ska bli frisör. Ibland ber de mig att torka håret på kunden, men inte ens då låter dom mig göra klart, utan tar över som om jag inte kunde det jag gjorde.

Dom behandlar mig mer som en praoelev än en praktikant. Jag har haft kunder väldigt länge och gjort min kurs i både klippning och färgning. Jag kan det tekniska. det som behövs nu är ju bara säkerheten och snabbheten. Och det får man inte genom att stå en hel dag och titta på.

Minn självförstroende sjunker lite när jag är där. De tror inte att jag kan, och då tror inte jag heller det. Förmodligen är jag deras första praktiskant för de vet inte hur man svarar på frågor heller. Om jag frågar "varför" så vet de inte svaret. och de pratar inte med mig om jag inte frågar själv.

Men annars är det bra, de är väldigt trevliga när de väl får tid att prata och salongen är stor och fin och jag har snabbt lärt mig rutinerna och kassan (har väl inget annat för mig). Jag måste säga att gesell bedömmarna ser mycket snällare ut än jag först hade trott. Hehe.

Ser framemot morgon dagen. Då har jag fixat mig en modell, min kära Lojs, som jag ska färga och ev klippa. Kul att äntligen få göra något. Om de låter mig göra det, de kanske tar över det här också :P


Kommentarer
Postat av: Therese

Så otroligt trist. DEt vet ju både du och jag att du kan mycket mer än så. Jag vill väl minnas att Anna-Lena var nöjd med dej på hennes salong? Hoppas du får göra lite mer framöver iaf... känns ju värdelöst annars. Puss

2009-05-15 @ 08:16:46
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack vännen, färgen blev jättebra och det var helt underbart att va där. jag menar , massagestol och de bästa av allt, hårbottenmassage av dig! du är superduktig, kom ihåg det !

2009-05-18 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0