Prestations ångest

Strax läggdags för mej faktiskt. I morgon är det första dagen på den nya salongen, nervöst. Jag vill inte. Tänk om jag inte får göra någonting eller tänk om jag får massa uppgifter att göra. Jag kan inget längre. Jag hatar min ångest efter varje klippning. "Tänk om han/hon inte gillar det, tänk om dom blir missnöjda?!" är tankar jag aldrig kan sluta tänka. FY! Jag är skit kass på att klippa och jag drar mig för at säga ja till folk när dom frågar om jag vill klippa dem. Jag vet inte om det är en svacka jag är nere i, jag är iallafall skit dålig.

Jag klippte Mattias i helgen. Ganska kort frisyr och kortare lugg än han brukar ha. Och bara för att jag vet att han är ovan så spelar det ingen roll att han säger att det blev bra, för den där vidriga ångesten plågar mej ändå. Hatar det.

Jag är livrädd att jag ska få klippkunder på praktiken de här veckorna. Min handledare är en utav Gesäll-bedömmarna och jag kommer ha en prestationångest som kommer ta död på mej. Jag borde kunna det här nu! Nu är jag inte nybörjare längre. Vi har gått igenom allt och jag borde veta nu, men det gör jag inte. Blä blä blä.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vet du om att du går på gymnasiet fortfarande. Vet du om att du inte är färdig frisör än! Du är grym syrran och du har känslan. Tro på dej själv!

2009-05-11 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0