klippning på ålderdomshemmet

Idag har det varit en riktigt intressant dag. Klockan 12 i morse blev jag skjutsad till ett ålderdomshem i Vansbro. Min svärmor jobbar där och efter att jag hade klippt henne väldigt kort förra helgen har flera tanter på hennes jobb sagt att de vill att jag ska komma och klippa dem. Så det blev väl så. Jag åkte snällt dit och klippte 6 stycken på 4 timmar. Tror jag aldrig klippt så fort någon gång!

Det var iallafall roligt att träffa alla tanter. De flesta var så trevliga och tacksamma så! Vissa var så pratiga att jag knappt fick en syl i vädret, andra satt tysta som ljus och var nästan heldöva att det knappt gick att kommunicera med dem. En liten tant satt och sov när jag klippte henne. Hennes huvud lutade mot ena axeln och jag fick lov att lyfta och hålla i det med ena handen medans jag försökte klippa med den lediga handen, Hur rakt tror ni det blev???

Jag men måste berätta om den tredie tanten som jag skulle klippa. Ulla-Carin (min svärmor) talade om för henne att hon skulle få klippa sig.
"NEJ !!!" skrek hon bestämmt då och jag trodde jag skulle kissa på mej av skräck!
"Jo men du kommer bli så fin så," säger Ulla-Carin då.
NEJ !!!, aldrig i livet!" skriker hon igen.

Hur som hellst så skulle jag klippa henne ändå, hon kunde ändå inte ta sig någonstans , stackarn! JA, vad ska man säga, kan börja med att säga att jag klippte människan på en kvart !! Hon luktade cigarettrök och hade så lortigt hår att det knappt gick att kamma genom. Dessutom satt hon hela tiden och ryckte med huvudet och skrev "NEEJ !!!"
"Ge fan i mitt hår din jävla häxa! sa hon hela tiden till stackars mej som bara gjorde som jag blivit tillsagd.
"Men du tjänar väl pengar på mej, det här är ju som en fängelse, svordom svordom!"
"Och du kan ju klippa hela kvällen också, din hemska människa!

Till sist började hon slita sig själv i håret och då gav jag upp, hon fick se hemsk ut i håret, nu hade jag gjort så gott jag kunnat. PHU!
600 kronor rikare åkte jag hem heeeelt slut. Det tar på krafterna att klippa olydiga tanter. De andra fem var så nöjda så, och personalen sa att de aldrig varit så fina i håret så det var ju kul!

Nu är det dags för koncert på byn! Ha en trevlig kväll allihop!


Kommentarer
Postat av: Lisela

Jag tror minsann att jag känner igen den elaka damen. Jag och mormor har ju varit där och gjort fortvåd. . det skulle inte förvåna mig alls om det var samma tant. för det stämmer precis på beskrivningen. :P

2009-05-22 @ 23:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0