Musik genom åren

Jag har aldrig varit en Kentare. Och jag har aldrig lyssnat på Håkan Hellström. Alla känner till Håkans låtar, alla kan hans texter. Utom jag. Jag vet inte ens om han är bra eller dålig, eller orginell eller som alla andra.

Jag har lyssnat på James Blunt, Lars Winnerbäck och Per Gessle. Per Gessle lyssnade jag måste på när jag gick i 6:an. Det var min gitarr lärare som drog mig in på det spåret. Det var de gamla låtarna, tidigt 2000-tal. "Här kommer alla känslorna, promenad genom stan, tycker om när du tar på mig och tuffa tider.



Jag dyrkade James Blunt i 7:an och 8:an Hans skiva rullade hela dagarna och hans texter var underbara. You're beautiful, Carry you home, goodbye my lover och high.




Men jag tror att Lars Winnerbäck ändå stått mig närmast om hjärtat. En riktigt bra vis-skrivare. Bra texter, orginella låtar och bra röst.  Jag kommer alltid gilla Lars, han är en klassiker som kommer funka genom alla tider.




Nuda? Vad lyssnar jag på nu, tyvärr är James Blunt lite uttjatad och Per Gessle har blivit för popig för min smak. 
Secondhand Serenade, James morrison, Paramore, Coldplaymf är några favoriter, måste påstå att jag gått över till lite rockigare än jag varit innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0