do something

Men så kommer man till den sekunden då alla sina problem tycks försvinna.
Det är samma sekund som man inser att det finns så många människor som har det så mycket värre. Människor långt, långt borta i en annan del av världen, men också människor i sin omgivning, så nära.

Därför, tänker jag skruva upp volymen i högtalarna och börja städa hela min lägenhet. Jag tar tag i en liten del av mitt liv nu, för er skull. Jag har ingen anledning att krypa ner under täcket och hoppas på bättre tider. Jag har så mycket jag kan göra åt situationen, andra kan inte det. Andra kan inte göra något alls, hur mycket de än vill. Det kan jag, och det ska jag göra NU!

I morgon, ska jag ta tag i nästa grej.



Jag är bara en av många, många fler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0