min dag

Vilken chock i morse när jag vaknade av den ringande veckarklockan. Jag drömde att jag skuttade runt på en stor vit strand någonstans långt långt härifrån, men så vaknade jag i min kalla lägenhet, i kalla sverige. Och snacka om chock när jag kom utanför dörren och såg att det dessutom låt snö på backen och att det var jätte kallt och isbana på vägarna. Jag trippade iväg till bussen som banbi på hal is.

På tal om bambi på hal is! Jag snubblade raklång över alla miljoner saker som ligger i min hall är jag kom hem från skolan för ett tal sedan, slog i pannan i bänken på andra sidan hallen och knät gick nog sönder också, kunde ha gjort iallafall. Kanske dags för städning?

Det har varit en lång dag idag, egen hårvård på morgonen, matte hela eftermiddagen och öppethus på kvällen. Hem kom jag inte förens strax efter 8. Under armen hade jag med mig en stor ask med After Eight som jag fått av lärarna som tack för att jag stannade kvar på öppethus. Där jag, tillsammans med Lojs och christin, berättade lite om skolan för framtida sökande. Ni som känner mig väl vet att jag är tokig i After Eight, och jag skulle kunna tro att hela asken slinker ner i magen redan ikväll. Säkerligen..

Det har varit en lyckosam vecka det här. Ett mirakel hände i går när vi hittade vår försvunna mapp med alla våra uf anteckningar. Tack snälla för det. En stor börda har lyfts från mina axlar. Nu kanske jag till och med orkar ta tag i resten av mitt liv.

Jag har tagit en massa bilder på hur håret blev efter färgningen i morse men hittar inte sladden så jag får inte in dem i datorn. I morgon kanske.

Puss så länge.


Kommentarer
Postat av: Sis

Fy va roligt att ni hittade mappen. Så glad för din skull. Vart var den?

O fy va sugen jag blev på after eight nu. Måste nog inhandlas till helgen. Hihi



Nyfiken på håret! Hitta sladden snart!

2009-11-12 @ 08:19:39
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0