I can´t stop myself

Jag vill inte ha mer. Det är inte ens gott längre. Det är sant, jag vill verkligen verkligen inte ha mer, men mitt själv-disiplin är värdelöst och jag äter som en häst iallafall. Syster, jag kan bara säga att jag är lika som du. Jag äter tills det inte finns något mer och då spelar det ingen roll fast det inte ens är gott, eller om jag håller på att spy för att jag är så proppmätt!

Hur ska vi ta oss till? Varför köper vi godis som vi inte ens vill ha? Vad är det för vana egentligen? Suget efter något bara, vanan att ha något att tugga på, att ha något att göra när man ser på tv en kväll. Åh, det skulle funka lika bra med vatten, men det inser jag inte när jag står där på ica och betalar för en godispåse som inte ens är god, och när jag väl köpt hem det måste jag bara äta upp det. Tydligen måste jag bara det.

Jag sitter här och mår illa av all After Eight som jag proppat i mig. Och under de senaste 10 minuter har jag tagit en men lagt tillbaka den hundra gånger. Jag har till och med försökt göra det svårt för mig själv. Lixom lagt upp kartongen högst upp i hyllan men efter två minuter kommer jag på mig själv stå på en stol och leta fram en bit iallafall.

Sjukligt? Jag skojar inte! Snälla lås in mig i ett hus långt in i skogen någon! Eller ge mig lite själv-disiplin!

Therese, vad säger du? Inte en godis fram till jul? Den som lyckas får en extra julklapp! Micke får hålla koll på dig och mina vänner får hålla koll på mig, när vi är själva får helt enkelt samvetet hålla koll på oss. Jag behöver någon att tävla emot, du vet vad jag menar, svik mig inte nu!


Mozella - Can´t stop

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag är på! Men reglerna måste vara tydliga. Vad räknas? Godis, mörk choklad, bulle, kaka, läsk, chips????

Något måste vi få äta. Men jag håller med. Jag vill inte se en godis innan jul! Det var såå äckligt sist jag käkade!

2009-11-15 @ 20:23:25
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag hänger på. Inget godis mer. Men då vill jag också ha en extra julklapp.

2009-11-15 @ 20:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0