Bönder i stan

Hej allesammans! Nu ska jag försöka i korta drag berätta hur vi haft det i storstaden, jag och Louise/Lojs (kan aldrig bestämma mig för vad jag ska kalla henne).

Tisdag morgon började vi vår resa och runt tre tiden steg vi äntligen av tåget på T-centralen i stockholm. Vi hade planerat att vi skulle låsa in vår packning direkt och sedan rusa iväg och shoppa så mycket vi kunde av dagen som är kvar. Men det blev inte riktigt så.. Vi hittade nämligen inte ut ur centralen! Eller ja, ut kom vi men inte dit vi ville. Louise hade inte varit i stockholm på flera år och hade ingen aning om var vi skulle gå, och själv hade jag bara ett svagt minne av att om man går av vid Stockholm C så skulle man komma till sergelstorg, "plattan". Så var dock inte fallet. Efter ca en och en halv timmes springande ut och in i olika utgångar och en hel del strosande på gatorna runt om kring hade jag bara lust att ställa mig i mitten av centralen och skrika:

-Vi är bönder i stan, VART HAR NI GJORT AV UTGÅNGEN ?!

Som tur var stötte vi på en dator där det stod information och där kunde vi, stackare, ta reda på vart vi egentligen var någonstans. 300 m fram plattan, så klart. Mitt lokalsinne var det inget fel på för jag hade kännt på mig att vi var i närheten hela tiden, dock var minnet lite dåligt men då hade vi ingen tid att stå och grubbla över det -eftersom vår shopping tid var snart slut !!

Efter ett par timmar var vi kanska trötta och vi kom till punkt två på vår "att göra-lista", nämligen hitta en lyxig resturang där vi skulle kosta på god mat och sitta och prata till sena kvällen. Men det blev inte riktigt så, denna gång heller..

Tänk er detta: Det är iskallt ute. Det blåser isvindar och det små regnar. Vi går runt med tunga väskor och leter efter en fin resturang, finns inte. Vi börjar leta efter en vanlig pizzeria, finns inte. Efter ca 7 varv runt om i stan, genom varje gata och torg ger vi upp. Vi har ont i fötterna och axlarna, fryser om händerna och är så hungriga att vi snart börjar gråta. Kvällen slutar med att vi tar tunnelbanan ut till Gubbängen och där hamnar vi på något "Take away"-ställe. Det blir ris och grönsaker hemma i lägenheten, och så var det med punkt 2.

På morgonen därpå besäkte vi skolan jag har pratat om. Verkar vara en väldigt kul utbildning! Efeter det var det bara shopping som stod på schemat. i sex timmar gick vi runt på stan innan vi slutligen åkte hem. Trötta och flummiga.

Nöjda trots omstämdigheterna.

Kommentarer
Postat av: lojs

tack för två megakuliga dagar, skönt att komma bort en sväng. ps, kalla mig LOJS! nu har du det problemet ur världen. ;D

2009-10-29 @ 13:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0