kaos i hjärnan

Hej alla glada och mindre glada .

Jag sitter fortfarande här framför datorn som jag gjort sedan jag kom hem från skolan. Det är massor som ska vara klart i företaget tills i morgon och jag sitter och skriver på det. Tyvärr går det väldigt långsamt framåt, det finns ju saker som är så mycket roligare än att skriva en uppsats. Att prata i telefon exempelvis, eller skriva på msn, eller blogga.. Lisela är den största boven, hon binder mig med sin charm och det är svårt att slita sig.

Jag väljer mellan att snacka skit med min bästa vän eller skriva på en tråkig affärsplan ?? Inget svårt val eller vad säger ni?

Ikväll är det en sån där kväll som tankarna far runt och snuddar vid allt. Kärleken, framtiden, skolan, nöje, kläder, städning, vänner, plugg, resor, träning, rätt, fel ... Tillsist blir jag så snurrig att jag måste ta tag runt mitt huvud och blunda för en sekund. Man börjar tänka och plöttsligt blir man så ivrig att man vill lösa alla problem och hitta svar på alla frågor bara under en kväll. NU, IKVÄLL!

Ett stort ämne i kvällens tankesvärm är vad som händer efter gymnasiet. Snart är vi vid studenten och då vill jag inte stå där och inte veta vart jag ska göra av mig själv. 

Jag vill inte jobba som frisör på det viset som vi jobbar när vi är ute på praktik. Jag vill inte stå och klippa och färga hår hela dargarna, för jag känner redan nu att jag inte får ut det jag vill av livet i det yrket. Istället vill jag inrikta mig på make up och stylig. jag vill jobba med mode och stil. Jag har länge varit intresserad av en internatskola i stockholm. Det är en skola som utbildar make up artister och hårstylister.
Låter så ofantligt kul!!

Kika in och läs mer : http://www.makeupinstitute.com/
Innehåll i kursen: http://www.makeupinstitute.com/kurs_mma.html





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0