Plugget följer med mig ner under täcket

Jag hinner knappt samla tankarna. Större delen av veckan går jag bara halva dagar men jag hinner ändå inte koppla av. Plugget följer med mig hem, stör mig när jag äter, plågar mig när jag ser på TV och följer med mig sedan ner i sängen. Jag har så mycket annat att göra som bara blir framskjutet, ärenden på stan, städning av lägenheten, träning, vänner, avkoppling osv.

"Vad flitiga ni är" talade Maria om för oss idag, mig och Louise. Då hade vi varit i skolan sedan klockan 9 och satt där fortfarande klockan halv 5. Traglandes (?) med den hemska affärsplanen. I morgon ska den vara klar, allt ska planerat i minsta detalj. Pris, budget, lokal, produkten, loggan, innehåll i kursen, marknadsundersökning och planinging för marknadsföring, kontakter, tidsplan osv osv osv. Det tar aldrig slut. varje dag kommer vi på nya saker att göra.

Många gånger känns det som att vi, jag och Louise är de enda som jobbar så här hårt med vårt företag. Flera tillfällen har det varit hon och jag som sist gått till bussen och åkt hem, samtidigt som lärarna. Eller gör vi det bara större än vad det är? Vi vill bara göra så mycket som det bara går nu i början, så att det slipper att bara bli mer och mer. Snart börjar matten och då kommer vi inte längre ha tid att jobba som vi gör.

Jag bara ber till Gud.

Kommentarer
Postat av: Christin

det är inte bara ni vännen <3 bara det att jag sitter hemma istället!

2009-10-07 @ 17:50:47
URL: http://chekthisout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0