förfryst näsa och vidbrända skinkor

Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl i morse när mamma tvinga upp mig på cykeln till praktiken. Tårarna rann och min näsa var så röd när jag väl var framme att folket skrattade åt mig.
"Är det kallt åt dig" skrattade Rita och jag tårkade tårarna och skyllde allt på min mamma. Stackars mig.

Men väl där höjdes tempraturen stegvis medan jag jobbade på. Jag putsade speglar, torkade hyllor, packeterade varor, klistrade klistermärken osv osv. Kanske ska jag mämna att det är en frisörsalong är jag och praktiserar på, kan man inte tro. Senare på dagen fick jag iallafall klippa mormor och grillas lite när jag fönade vågor på en herre (vilket var ap-svårt och skit krångligt). Slutet av dagen fick jag visa min handledare hur man blandar och penslar färg, ombytta roller där.

Nu blir det pizza käk med mor och far, sedan ska jag iväg och umgås med Mattias. Måste passa på att träffa honom nu när han snart ska på älgjakt, man vet aldrig när man ser honom härnäst?

Idol strax, glöm inte det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0