Svamp vs borste

Hur många är det där ute som precis som jag alltid har applicerat sin foundation med svamp istället för pensel?

Svamp är praktiskt, den gör det lätt att arbeta in krämen i huden och den är liten och lätt. Det är bara det att bakterierna stormtrivs i den där lilla mjuka kudden. Bakterier som blir fler och fler för varje gång vi använder den och som gör att vi får de där hemska finnarna och blemorna som vi så gärna vill undvika.

Äsch, skitsamma, har jag alltid tänkt till jag för någon dag sedan fick läsa att en liten svamp i snitt suger åt sig en halv tub av din foundation. Tror ni mig inte? Testa att tvätta ur eran svamp ibland så kommer ni märka hur det aldrig tar slut med foundation i den.

Idag köpte jag en borste från Lindex 39 kronor som jag i fortsättningen kommer att använda. Min svamp, den slänger jag! Jag blir ju både rikare och får bättre hy, perfekt!

   vs    

Kommentarer
Postat av: annagustafsson

vilket sammanträffande, vi har idag gjort samma goda gärning! :) Mer borstar åt folket :D

2009-10-07 @ 23:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0