Mirakel inpackning

Jag har gjort om mig lite i håret som ni kunde se i mitt förra inlägg. Klippt lugg och klippt upp det till en lite mer spretigare och tuffare frisyr (fler bilder kommer i morgon när jag kommer tillbaka till falun och min kamera). Det är så himla ovant och jag tycker fortfarande att jag är skit ful. Det tar ett tag att lära sig att fixa till en ny frisyr och jag har fortfarande inte lyckats få det riktigt snyggt, så som jag vill att det ska se ut.

Jag satt och tittade på lite gamla bilder på mina tidigare hårmissar. Otroligt vad man hinner med genom åren. Kortklippt, rött, svart, stor snelugg, tunnt urklippt hår, vitt, orande, kall brun, varm brun .. Just nu trivs jag i blont, det är tråkigt och svenskt men jag trivs bäst i det. Det enda som behövs göras nu är att fixa det bruna och få det blonda i en annan ton. Det är värst vad fort en toning går ur, mitt hår känns redan matt och alldeles för blonderat.
Det finns en inpackning som innehåller färgpigment. Lojs köpte en sådan för någon vecka sedan till sitt röda hår som hon använder när hon tvättar håret. Den funkar jätte bra på henne och hennes hår har blivit mycket rödare. Jag funderar på att köpa en jag också, dock inte en röd (skulle vara kul på mitt blonda hår va?). Det finns en jätte fin beige ton. Kall biege som innehåller lite ask. Kanske skulle den vara perfekt till mig som vill ha lite kallare ton men inte alltför ask/blå/vit.


Vad tror ni? Kan en inpackning vara lösningen?

Kommentarer
Postat av: Therese

Intressant. är den svindyr eller?

2009-09-20 @ 22:48:41
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: josefine

jag använder den och den är superbra! skulle inte klara mig utan den :)

2009-09-21 @ 18:25:06
URL: http://josefinesb.blogg.se/
Postat av: lojs

inpackningen är super, och jag tror den skulle vara lika bra på ditt hår. KÖP!

2009-09-25 @ 17:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0