The beginning is right here

Jag vet inte vad som hänt med mig, men jag känner mig otroligt kreativ för tillfället. Jag har länge gått och funderat på framtiden och för ett tag sedan kom jag fram till en sak: det är dags att sluta fundera och istället sätta igång. Min dröm är så stor att det inte bara handlar om kunskap för att komma dit, det handlar också om lite tur, eller väldigt mycket tur. Men man måste börja någonstans, inte sant? Jag börjar här, i min lägenhet.

Att prata om framtidsdrömmar generar mig lite faktiskt, det känns så längt bort och jag vet att folk kommer säga "yah, right! Men seriöst vad vill du göra på riktigt när du är klar med skolan"? Jag vill och ska göra allt för att nå mitt mål. För första gången i mitt liv känner jag en dragning till något och jag vet för en gång skull vad jag vill göra -och det, mina vänner, är inte att direkt efter skolan börja jobba på en salong och klippa hela dagarana. Nej, jag vill för det första bort här ifrån, till något större ställe som öppnar fler dörrar åt mig. Där det finns fler alternativ och fler möjligheter. Stockholm, Jönköping, Göteborg, Kalmar, Linköping, you name it!

För visst är det inte bara en myt att småbyarna stryper möjligheten att utvecklas mer än städerna gör?

Jag vill vidareutbilda mig inom make up och hår stayling. Inrikta mig mer på den yttre designen än -som vi kallar det på frisör -den inre designen. Ingen ökadlägnd mer och inte någon mer gradering, utan btya ut allt det mot fler sotade ögon, svinryggar, lopar och rödsprakande läppar! Jag vill jobba som stylist, där också kläder än inräknat.

Nej, dags för något helt annat, nämligen Idol. Kanske är det ett framtidsjobb? Styla stjärnorna innan de går ut på scen ?? Vem vet!




Kommentarer
Postat av: Lisela

Någonstans djupt i mitt rätta så önskar jag att den roligaste och bästa skolan för dig skulle vara i Kalmar ! Så vi fick vara tsm igen (om jag skulle komma in). <3<3

2009-09-22 @ 21:14:49
Postat av: jessica M

Känner precis som dig emilia. Jag vill också vidareutbilda mig inom ialla fall make up. Kanske jobba som makeupartist på en stor teater?! jag känner bara mer och mer för det än att jobba som vanlig frisör. Men de är jobbigt tycker jag att säga det till folk, typ till dom på salongen eller till kunder. Hoppas de blir som du vill då!=) /Jessica i din klass =) hihi

2009-09-22 @ 23:40:32
Postat av: Lisela

Eh "hjärta" skulle det stå.. hur sjutton kunde jag få det till "rätta" X)

2009-09-23 @ 09:36:32
Postat av: Emilia

Lisela: Jag önskar också!! Eller att du ev, hittar en mycket bättre skola någon annanstans, i samma stad som mig. Du är min framtida sambo, jag svär ! <3



Jessica: Visst skulle det vara kul ? :D Jag får lite ångest när jag är på praktik för det på minner mig om att jag verkligen inte vill hamna där. Jag vill inte ta emot tant efter tant som vill ha samma frisyr. Och det är precis som du säger, lite generande att svara "nej" när folk frågar om det är det här jag vill göra.

2009-09-23 @ 19:36:33
URL: http://milliegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0