Herre gud, jag kommer dö.

Dagens händelse, personlig guidetur på Må bättre.

Vi är sugna på att börja träna igen. Christin och Linnea ska simma på lugnet här i Falun. Men själv vet jag inte alls vad jag ska göra. Jag är iallafall grymt trött på Friskis&Svettis. Gympapassen där är egentligen inte alls vad jag är sugen på att göra, även om jag varit där ett halvår. Jag är trött på de gamla vanliga hoppandet och skuttandet till de gamla vanliga låtarna. Jag ville prova på något nytt i år, och Louise höll med mig.

Därför hörde vi efter lite om andra alternativ här i Falun och Må bättre var ett förslag. Vi gick dit av nyfikenhet på vad de hade att erbjuda och vilka priser. Men vad vi fick var inte bara en broschyr som vi hade förväntat oss, utan vi blev också inbokade på en gratis guide om stället. Detta var vi alltså på idag.

Hur var det da? Fantastiskt! Tränarna och ledarna verkar otroligt seriösa och blir man medlem ingår en personlig utredning och en personlig tränare som sätter upp en träningsplanering för just dej. Man får tillgång både till gymmet och de olika pass som erbjuds till samma pris. Box, body jam, core, cykel, budypump, yoga, pilates, salsa mf. är bara några av de pass de erbjuder varje vecka. Jag och Louise gick där med öppna munnar under hela guidningen tror jag. Chockade, imponerade och peppade! Tills vi kom till den delen vi båda fruktade över, ekonomin...

5000 kronor är summan vi måste betala för ett år. 219 kr/14 dag betalas på autogiro och där tillkommer också en engångs summa på 900 kronor.
"Ja... Vi studenter har ju en ekonomi att tänka på" viskade jag fram när han frågade hur det kändes.

Vistelsen slutade iallafall med att vi blev erbjudna en gratis prova-på-vecka med start på måndag, för att sedan komma till ett ytterligare möte och berätta om vi vill fortsätta eller inte.

Detta betyder, mina kära vänner, att jag från att inte tränat en minut på hela sommarlovet kommer, tillsammans med Louise, köra en intensiv vecka (för att hinna testa på så många pass det bara går).
"Ja.. Ni kan ju nöja er med ett pass per dag." tipsade ledaren. Herre gud, jag kommer dö, var min tanke.

Kommentarer
Postat av: Lisela

MILLIE ! Ska ´du börja betala för att träna ?!? För att ligga i ett svettigt litet rum och köra "knip, knip". . Millie DET där kortet är femtio. . du hörde, FEMTIO (50!!!) toppar på Gina tricot !!! :O



hehe ;)

2009-09-08 @ 23:30:14
Postat av: Emilia

HAHA ! det var det värsta jag hört ! trodde du på allvar att JAG skulle betala denna summa för att ligga och svettas på ett golv men 29 personer runt omkring mej som tittade på ? NO NO NO!

2009-09-09 @ 16:19:42
URL: http://milliegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0