SKA VI SLÅ VÅRA SKALLAR IHOP SYRRAN SÅ SKULLE VI KUNNA ROA HELA VÄRLDEN

Jag har skrivit om det här inlägget tusen gånger. Kanske beror på alla de tusen känslor som bubblar i mig. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken "klang/känsla" inlägget ska ha. Ena sekunden är jag bara trött och ledsen över alla tråkigheter som hänt oss här på slutet av den underbara resan, andra sekunden är jag bara sprudlande lycklig att få vara hemma och förväntansfull över att få träffa alla och hjärteglad över hur kul vi  haft det, syster och jag.

Syster och jag. Vad bra vi är, störda och seriösa på samma gång. Hon har verkligen bevisat för mej, den där Therese, hur knäpp hon kan vara, hon också. Jag har alltid trott att det var jag som var den konstigaste av alla Nilsson´s, Men jag är klart och tydligt inte ensam. Vi kanske är rätt lika ändå, du och jag syrran, som de flesta säger? Tyvärr minns jag inte alla otroligt dumma tillfällen hon visat sitt rätta jag under den här resan, men tro mig, det var en hel del massa gånger. Extra tydligt minns jag när vi satt på bussen en kväll, på väg hem från Maspalomas -den stora 'öknen' som vi förtillfället kan kalla det. Jag hade fått solexem på halsen och Therese tipsade om Hydrokortison-salvan.

Jag: Varför är den bra?
Therese: För att den lugnar huden.
Jag: Okej.
Therese: Lindrar klåden lixom..
Jag: Jasså.
Therese: Dämpar irritationen.
Jag: Mm.
Therese: Svalkar och lugnar och mjukgör.
Jag är tyst.
Therese: Den hindrar att det ska bli svullet, men dämpar mest att det kliar, och så läker den..
Jag: TYYYYST!!! Tack, för dina visa och kloka ord men det räcker nu!!!

Eller en annan gång. Vi var ute och gick och therese hade tagit med sig sin kamera för att ta lite kort. När vi korsar poolområdet utbrister hon:

-Hjälp!! Jag fick plöttsligt en tvångstanke att jag måste slänga i min kamera i poolen, tänk om jag gör det?!!?
Jag: Haha va? Vad snackar du om?
Therese: Ja.. har du aldrig haft tvångstankar? Till exempel om jag går på en bro, brukar jag alltid tänka att jag bara måste hoppa och ta livet av mej, tänk om jag skulle göra det? Vad skumt..

Bara för att ta ett till exempel kan jag ju bara nämna lite kort om när vi gick på flygplatsen, strax på väg hem. Vi gick där och kikade på Tax-free produkterna när jag hörde hur hon mumlade något..
Therese: Snart, snart snart! Nu Therese, är det bara några timmar kvar tills du slipper henne.. håll ut!!




Kommentarer
Postat av: Sis

Hihi... Ibland kommer den där sidan fram. DEn jag så väl försöker dölja för vissa. Tack för att du berättade för hela cyberspace hur dum jag kan va.

Tycker om dej också.



Ps: Jag har aldrig tänkt att jag skulle hoppa från en bro o ta livet av mej. Bara hoppa... förhoppningsvis skulle jag överleva.

2009-09-03 @ 08:31:34
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0